onsdag den 22. august 2012

Bluser fra have systuen og lidt om retrostof.

Hold da helt op nogle fantastiske dage vi har haft, høj sol og skønne varme grader..
Lige noget der falder i min smag.. Jeg ville ønske at vi kunne have MANGE flere af disse dage i Danmark...
Badebassinet i vores have har været flittigt brugt i de dage, lige fra tidlig morgen til sen aften.
Jeg elsker lyden af unger der hviner og griner  hele dagen lang og plasken af vand, der er bare skønt.
Men der ligger så også det i det at der konstant skal være en voksen placeret ret op og ned ved siden af bassinet hele dagen.... Tænke tænke, da der efterhånden var gennemlæst de forskellige blade, måtte der ske noget andet, så ud med hele maskineriet og vupti en udendøres systue.. Så var der både leg til voksen samt børn...
Jeg fik endelig gang i noget af alt det stof jeg fik fingerne i på bornholm ( ikke mindre en 2 hele flyttekasser med ubrugt retro stof) Det kom der 4 nye bluser ud af, mønstret var et jeg have siddet og tegnet kort tid efter vi kom hjem fra ferie, så endelig skulle det afprøves. Det kom til at passe helt perfekt så nu er Frederikkes skuffe endnu engang blevet forsynet med lidt nye lækkerier, 3 af bluserne ligger jeg også til salg som bestillingsvare på AMIO  den sidste som er den blå bliver desværre en som ikke kommer tilsalg da jeg ikke kan finde mere af stoffet... og der er kun en lille rest tilbage.. så det bliver en virkelig unika..
Her en omgang billedespam af bluserne.









 
Det var hvad det blev til .
Det var faktisk ganske sjovt at sidde og pille gamle brune prisskilte af stoffet, så kunne jeg da se hvor det har været købt og hvor gammelt det virkelig var, det er ret sjældet man ved hvor gammelt stoffet egentlig er, med her var der svar på det..
Bla. lå der i stakken en stykke stof som var købt i en butik i norsjælland i 1974 .. men også super fedt at det slet ikke har været brugt, ud over at få rigtig meget stof lå der også i kasserne en masse forskellige bånd som jeg bla. har benyttet som kanter på nogle af bluserne..
Jeg glæder mig til at få lavet mange flere forskellige ting ud af stoffet.
 God dag derude  
Gitte

4 kommentarer:

  1. De er sørme godt fine. Alle som én endda! Kh Maria

    SvarSlet
  2. Nøj, det var et fund! Og sikke nogle flotte bluser du har fået lavet af stofferne ... Mvh emilie

    SvarSlet
  3. Hvor er det flot, og du et god til at sætte det sammenhæng, og selvfølgelig kender du amio..

    SvarSlet
  4. Hvor er de flotte!! Hvor på Bornholm var du heldig med alt det stof? Bare så jeg ved hvor jeg skal forbi næste gang familien skal besøges :)

    SvarSlet