søndag den 18. august 2013

Drengeværelse inspiration.

Drengenes værelse trænger efterhånden til noget af en overhaling, det er ikke fordi det er så lang tid siden at det blev ordnet, men nu er de bare begge 2 blevet skoledrenge, og jeg syntes at der trænger til at ske noget nyt på værelses fronten.
De mangler lidt et sted at sidde når der er legekammerater på besøg, og et sted hvor de kan sidde og spille på deres computer, for om jeg vil indse det eller ej så fylder det altså en del, egentlig er det også ok når de kommer hjem efter en lang skoledag og fritidsaktiviteter.
Legetøjet bliver ikke længere brugt så flittigt som det har været og derfor har vi også allerede solgt en del af det, men ynglingslegetøjet skal der nu stadig være plads til, så værelset skal være både smart som i storedrengesmart, men samtidig skal der også være plads til leg på gulvet...
Så der kommer udfordringen ind i spillet, men jeg tror efterhånden jeg har fået udtænkt en ok plan.
Jeg har kigget en del på nettet og søgt inspiration, men oftes er der vist billeder af værelser der jo nærmest er større end vores stue, og det duer ikke helt.
Men jeg er kommet frem til en del møbler som valget nok falder på i sidste ende, da de både er praktiske, holdbare og ikke mindst holdt i en pris som også gør at vi kan få noget at spise i den månede :-)
Ikea Odense er praktisk talt placeret 500 m. fra vores hoveddør, så fragt det kan vi også slippe for og vi kan gå over og se møblerne inden de kommer med os hjem.
Lige nu sover drengene i køjeseng, det fungere godt, men en sovesofa som de jo så kan bruge som sofa i dagtimerne er bare en bedre løsning fremover, så bliver det også lidt mere som et værelse hvor de også kan sidde og hygge sig, sammen med deres venner.......
Her lidt billeder af det jeg har kigget på
Alt sammen her er fra ikea ( uhhhh elsker altså den biks )









Det er hvad jeg indtil videre er kommet frem til som jeg er sikker på vil blive et hit hos de 2 drenge...
Væggene bliver malet hvide, den ene bliver nok malet grå for at bryde lidt i rummet og jeg har en ide om at det kunne se ret fint ud med en hvid væg reol på en grå væg, men nu ser vi....
Nu skal der bare sælges ud af de møbler de har derinde som er en køjeseng, en reol og en kommode, så det håber jeg vi kan få solgt ud af hurtigt, så vi kan komme igang  :-)
Jeg skal nok, når vi kommer igang på taget billeder undervejs så forandringen kan vises herinde  :-)

(Alle billederne er lånt hos ikea.dk)

Gitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar