søndag den 30. september 2012

Drengebukser og pigebukser på en ny måde.

Jeg har jo længe syet drengebukser, intet nyt i det, men i takt med at min ælste søn efterhånden er blevet en stor dreng ( snart 8 år) syntes jeg der skulle ske noget nyt på den front.
Jeg er stadig vild med de lidt posede ballonbukser, og ikke mindst store lommer, men jeg kunne fornemme at Sebastian godt kunne tænke sig noget andet, nu har han ellers i mange år KUN ville have bløde bukser på da han mente at det var det eneste han kunne lege rigtig i.
Så da han fortalte at han gerne ville have noget andet her til efteråret, ja, så var det bare at komme igang med noget helt nyt.
Jeg elsker at prøve noget nyt, der skal laves fra bunden jeg måtte også lave en del ændringer på mønstret undervejs og selv tilføre en del nyt til, men nu syntes jeg modellen er der og Sebastian har nu fundet sine nye ynglings bukser, det er fedt at vide at det også er muligt at ramme plet hvad en 8 årig kan li. Men her en omgang billedespam af de nye bukser.





Jeg er selv blevet rigtig tilfreds og har også lovet at sy nogle flere i forskellige farver.
Det er allerede blevet til et par i brune fløjl, men hvor der bare er andre detaljer på men samme model.
Også på pigefronten skulle jeg afprøve noget nyt, det blev til et par bukser som jeg brugte en hel aften at kreaere et mønster til, og op til flere gange måtte tage en "få nu pulsen ned pause" Jeg kan virkelig blive irriterede når det ikke spiller som jeg gerne vil have det til og der blev vist krøllet en del mønster papir sammen den aften.. Men det fik en lykkelig udgang mønstret blev færdigt og bukserne super fine og kan egentlig bruges til både piger og drenge.







Mine 2 små hjælpe modeller var heldigvis samarbejdsvillige igår og så er det bare med at slå til når de gider
Nu skal jeg bare have lagt det ind i shoppen, det kommer det nok en af dagene.
Jeg havde en ide om at de nederste bukser her skulle ligges til salg som en vare hvor man selv har mulighed for at vælge farven på bukserne, så jeg skal lige finde den bedste måde at gøre det på ..
Tænke Tænke....
Nu vil jeg nyde søndagen sammen med familien, hvor begge drenge er syge.. som i- hold da op vi kaster op syge-, ikke lige min stærke side, så det er godt Pelle er hjemme så han kan være den seje for det er jeg bestemt ikke lige på det felt.......

God søndag derude  Gitte

11 kommentarer:

  1. Ej hvor er det nogle seje "stor drengs" bukser! Kan godt forstå du syntes at det er dejligt du stadig kan få lov at sy bukser selv om modellen er 8 år!
    Pige bukserne er nu også super søde!
    God arbejde;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de fine ord, jeg syntes også det er super fedt at få lov til stadig at kunne lave tøj til en 8 årig. For det er virkelig en alder hvor deres egen mening begynder at spille ind.. Nu bliver det spændende at se hvor mange år jeg kan blive ved med det endnu :-)
      Gitte

      Slet
  2. Mega fede bukser Gitte. Jeg syer også til Victor, og han kan super godt lide at de er lidt baggy og med elastik i maven, nemme at få på og rare at lege i.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak. baggy bukser er geniale for de små at lege i for der er bestemt ikke noget der sidder og strammer nogle steder, og samtidig kan de selv tage dem af og på, og så behøver de ikke en voksen til at knappe før og efter toilet besøg.. Det syntes jeg er super...
      Gitte

      Slet
  3. Hold da op, hvor er de bare fede de drengebukser. Må man spørge hvilket mønster, du har brugt? Har du syet stikningerne med tvillingenål? Flot arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de fine ord. mønstret er som udgangspunkt et mønster fra stof2000 men jeg har ændret på det hele undervejs for at få dem lige som jeg gerne ville have dem. så der er egentlig ikke noget mønster på dem ud over det helt grundlæggende altså benene :-) stikningerne er ikke syet med tvillingenål men med tungen lige i munden ;-)
      Gitte

      Slet
  4. Super flotte bukser, er helt vild med dem. Jeg vil også spørge hvilke bukser/mønster du har taget udgangspunkt i?

    mvh Malou

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak. du kan se hvad jeg har skrevet lige oppe over hvad angår mønstret :-)
      men som skrevet grundmønsteret er fra stof2000.
      Gitte

      Slet
  5. der ser så godt ud de drenge bukser, min dreng på 7 gider heller ikke andet end elastik..

    SvarSlet
  6. haha det må være en typisk drenge ting med den elastik.. det skal bare være så nemt som muligt ellers gider de ikke have det på :-) det skal jo ikke tage for lang tid at tage på .:-)
    gitte

    SvarSlet
  7. Jeg bliver vist nødt til at skulle i stof 2000 efter det mønster. Min på snart 9 er nemlig lige sådan. Dine bukser er blevet rigtig gode.

    SvarSlet