lørdag den 1. december 2012

Lidt om jul med børn...og plads til forbedringer !!!

Så fortæller kalenderen at det er 1. december, og julen er allerede i fuld sving her i huset.
Allerede i onsdags var vi på loftet og hente julepynt ned, årets højdepunkt hvis du spørger ungerne...
Sjovt nok kan de bedre end jeg selv, huske hvad poserne med pynt indeholder, så det der med liiige at smide noget ud når julen er slut og pyntet pakkes ned, det duer ikke her, Ikke med mindre at ungerne, specielt de 2 store er inde over, og "godkender" det der bliver kasseret...
Når vi så kommer til emnet " det at pynte op "  ja så vil jeg nu gerne have en finger med i spillet ihvertfald i "mine" rum, de har deres frirum( værelserne) og der må de pynte lige som de har lyst til og det gør de så også.... Hvis ikke det var fordi deres dåbsattest afslører at de er for unge, ville jeg være helt sikker på at fru Gertrud Sand var deres inspirationskilde.. I stuen er der holdt lidt mere enkelt i stilen det kan jeg bedst li´ og mangler mine øjne nisser at kigge på tja så går jeg bare et smut ind på ungernes værelser.
Men ihvertfald er december skudt igang, nissen var på besøg i nat.. Ej det er faktisk løgn, for nissen faldt i søv til en god film i går, men nåede at redde den imorges, da 3 meget undrende unger erklærede at nissen ikke længere kom hjem til dem, da sokken var tom...
Shit shit shit.. typisk at det lige er den aften man falder i søvn, nå men jeg måtte jo med et listigt forsøg sætte dem igang med at åbne deres julekalender i stuen, uden at de opdagede mig stå på hovdet i posen ind på Frederikkes værelse for at finde de 3 pakker hvorpå der stod 1. december.
Derefter ud på badeværelset for at ligge hver deres pakke under hver deres tøjbunke ( som jeg heller ikke fik lagt på plads i skufferne igår, gudskelov) Da jeg var "færdig" ude på badeværelset kaldte jeg på ungerne og spurgte og de ikke ville hente deres tøj og ligge det ind på deres værelser, og på den måde fandt de ud af at der i år åbenbart er en drillenisse på spil, som hellere ville gemme deres pakker istedet for at bruge sokken... Og til det, gav jeg dem ret... sikke en drillenisse.. Øhh HO HO
Eller på voksen sprog  Nissen har nok bare haft en laaang uge med fart på, og selv en nisse kan falde om til en god film og ikke sende 1 december en tanke, i takt med at øjenlågene triller ned..
Men men det blev alligevel 1. december som ungerne kender den.. drillenisse eller ej.
Men her en omgang billeder af julen her i huset...


















Det var da en ordenlig bunke billeder men billeder er nu hyggeligt, syntes jeg...
Nu er det ved at være julekalender tid, syntes det er hyggeligt at sidde og se julekalender med ungerne, men den der køre på tv2 må blive en genudsendelses julekalender da jeg har 3 unger der gerne skal i seng kl. 20 så de kan få deres nattesøvn, så vi holder døgnrytmen, så snupper afsnittet dagen efter..
God 1 december derude i julelandet, nu vil jeg bare snart ønske at der lander ca 20-30 cm sne det kunne være ganske hyggeligt IKKE praktisk men hyggeligt.
Gitte  ( der satser på at blive en bedre nisse i nat, for der er klart plads til forbedringer efter idag
 HO HO HO HO HO HO  jo jeg kan mærke den er ved at være der...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar