mandag den 25. februar 2013

Hama perle inspiration fra vinterferien

Uge 8 stod i vinterferiens tegn her på fyn..
Planerne for vinterferien var egentlig bare at hygge med ungerne og lave forskellige kreative ting, og det var også lige hvad vi fik gjort... Super hyggeligt og med nattøj på det meste af dagen, helt igennem hvad ungerne elsker....
Vi brugte bla. en hel del timer på hama perler, en tilbagevendende tradition i vinterferien..
Og jeg skal ellers love for at ungerne var produktive de fik lavet en masse figurer de kunne bruge i deres lege  og så fandt vi på en lille leg, hvor vi skulle lave nogle forskellige ting af perler der i sidste ende skulle bruges til hver vores lille historie..  og jeg skal ellers love for at der blev tænkt kreativt over hvordan man laver ting der skulle bruges til en lille historie, men de gik virkelig helhjertet ind i det, og det endte med små rigtig fine historier fra dem,  og 3 meget forskellige historier eftersom ungerne er 2, 5 og 8 år gamle...
Men her kan i få lidt billeder af det jeg fik taget billeder af inden tingene skulle bruges til leg, drengenes ting nåede aldrig at komme under linsen de skulle i brug med det samme..
men jeg nåede at snuppe billeder af det jeg fik lavet til Frederikke inden hun stak af med dem :-)









Fuglene her tilsidst er lavet i mini hama perler og pynter nu i grenene på bordet jeg syntes det minder en smule af forår.....

13 kommentarer:

  1. Ægte råhygge! Mine de store elsker også når jeg finder perlerne frem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det har været hyggeligt, og skønt at man kan lave noget med sine unger som også stille siddende.. og her er perler jo en fantastisk opfindelse, både for store og små.
      gitte

      Slet
  2. Hvor er de bare flotte :-)
    God tirsdag
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  3. Det ser ud til at have været rigtig hyggeligt- og kan da godt forstå, de skule bruges til leg. Min Frederikke legede butik igår aftes med sine is i Hama-perler.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er jo det der er det gode ved perler, det er både processen i det at lave dem men også at de rent faktisk kan bruges bagefter, mine unger har ihvertfald brugt mange timer på begge dele efterhånden
      gitte

      Slet
  4. Uhh det lyder som en vildt skøn ferie :D
    Og sikke da nogle skønne figurer i har fået lavet :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare fint!
    Jeg ville lige høre dig om jeg må lave nogle fugle i Hamaperler til brug i vores hjem? Jeg synes simpelthen de er så søde. Jeg skal selvfølgelig nok linke over til din blog, når jeg blogger dem hos mig selv...
    KH Ivalu

    http://ivalusen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. hej
      mange tak, jeg er glad for at kunne dele lidt inspiration ud, og selvfølgelig må du lave alt det du har lyst til, det er heller ikke mig der kan tage æren for at have "designet" de forskellige figurer det er selv inspiration jeg har fundet rundt om på nettet, men du må da gerne smide et link tilbage alligevel :-) hihi
      gitte

      Slet
  6. Sikke nogle søde figurer I har fået lavet :) Ser super hyggeligt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også super hyggeligt når det er noget hvor vi alle kan deltage, og ikke mindst når det er lidt stillesiddende det er rart engang imellem..
      Gitte

      Slet
  7. Hvor ser det hyggeligt ud og I har godt nok været kreative.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har også været hyggeligt, elsker når mine unger også gider være kreative....
      Gitte

      Slet