lørdag den 15. september 2012

Jeg syr og syr og syr..

Jeg har efterhånden overvejet at få et lille tv og en kaffemaskine, placeret ved mit arbejdsbord, for det er der jeg befinder mig MANGE timer om dagen.
Ikke at jeg på nogen måder beklager mig for jeg elsker det virkelig, og syntes at det er skønt at det kan lade sig gøre. Det er et arbejde som jeg virkelig sætter pris på, og et drømmesenarie, jeg ikke havde turde håbe på, tænkt at sidde der og styre sin egen arbejdsdag, uden en chef der fortæller hvor skabet skal stå. ummm skønt.
Der er virkelig kommet gang i min lille forretning, og det sætter jeg virkelig pris på, så et stort tak til mine kunder derude som har kastet sig ud at købe mine ting, fremfor at klikke ind på de store netsider hvor man præcis kender det produkt man putter i kurven.
Det er dejligt at se at folk har tillid til det produkt jeg har siddet og lavet.
Men det er også et hårdt markede at komme ind på, der er selvfølgelig alle de store børnetøjsmærker, som lille jeg har svært ved at sætte nogen form for konkurrence op imod, men så er der selvfølgelig også alle de andre dygtige piger der sidder derude og syr selv.
Det er bestemt heller ikke noget jeg bliver millionær af, men det giver vores "lille" familie en frihed der er svær at finde ved 2. fuldtidjob, hvoraf Pelle´s arbejde kræver mange timer og ikke mindst "skæve" timer.
Det har bla. givet os den luksus af vores unger kun er afsted fra 9.00 - 13.30  fire af ugens dage, og at Sebastian som er skolebarn bliver hentet efter endt skoledag, vi kan tage hjem og sidde og spise deres Eftermiddagsmad i køkkennet lave de opgaver der nu er og derefter kan de løbe ud og lege med de venner der nu er kommet hjem.
Ingen stress, ingen dårlig samvittighed ( det kæmpede jeg en smule med da jeg arbejede i salon som jo er sene tider) og ikke mindst ingen bekymringer hvis nu de små napper mere end en´sygedag.
Alt i alt nyder jeg den frihed jobbet her indebære.
Men når så ungerne er taget afsted om morgenen og igen når de ligger i deres seng, så knokler jeg. og det kan godt gå hen at blive ud i nattetimerne at jeg sidder på min pind og får de sidste bestillinger færdige... Til det kan jeg kun sige GODT JEG ER B-MENNESKE.
Men det var egentlig slet ikke det indlægget her skulle handle om, bare lige lidt jeg have i tankerne..
Men ud over alle bestillingerne har jeg fået syet lidt nyt der også skal i shoppen på et tidspunkt.
Bla. nye drengebukser, hvor jeg har kæmpet en del med mønstret men nu ligger det lige i øjet. og et par overalls hvor mønstret ikke drillede men hvor jeg lavede en rigtig brøler og det kostede mig 30 min. opsprætning.  ( det værste jeg ved ) samt 3 opsprættere.  Men fine det blev de ..
Nogle gange koster min perfektionisme mig sved på panden og tankespind når jeg rammer hovedpuden.. drøn irriterende,det er lige før jeg nogle gange drømmer om nye måder at gribe produktet an på,  men det kan jeg nok ikke lave om på.
Der er også blevet lavet 2 huer mere som allerede nu ligger i shoppen.
Her en omgang billeder... ( morgenprojekt der indebærer en kop kaffe)








Jeg har også fået syet disse bukser i brun babyfløjl hvor alle syningerne er i hvide så de giver en fed kontrast, jeg har bare ikke fået taget billeder af dem endnu.

Det var lidt herfra god weekend derude.

Gitte

4 kommentarer:

  1. Årh, jeg blev bare helt glad i låget over at læser dette indlæg. Jeg er super glad på dine vegne, for jeg ved hvordan det er. :)
    Jeg har nu hvor studiet er slut fået et arbejde, hvor jeg skal arbejde to dage om ugen. Det giver altså bare en helt ustyrlig lykke og tilfredshed når man ikke skal spekulere i ungernes sygedage og institutionens lukketider.
    Så ville bare lige sige tak for et skønt og positivt indlæg! :)

    SvarSlet
  2. fine ting du får fremstillet, der er ikke noget så skønt som når man virkelig kan give den en skalle ved maskinen :)

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er du produktiv Gitte!!
    Her står maskinen bare og samler støv lige p.t. :)
    Men med udsigt til at manden skal til fodbold i aften, så må jeg hellere få den støvet af og begynde at arbejde mig igennem ordrebogen(!)
    Fede bukser, er vild med det gule sammen med de sarte blomster.
    kh Libbie

    SvarSlet